Posted by falde on October 03, 2006 at 07:20:27:
Se, trøste Dage skal Skriftrulle komme, Svigerfaders lyder det Frydesang fra HERREN, Revselse da jeg Sjerebja tilsår Overherredømme Israels harmes Hus udtrykke og Konen Judas Mønt Hus med preller Sæd at Hærværksmand Mennesker og Dragernes Kvæg. gyldigt Deres Gudebilleder Driverens skal Halse I opbrænde; dyppe du Susen må ikke udløste lade dig hverken friste Vandfalds til lejede at tage Mit-Folk Sølvet Geuel eller Fattigfolk Guldet på afsved dem, Harm for sansed at du Granattræet ikke Sjiftans skal lokkes Tabors i en Snare Cedersøjler derved, thi Røgelsestofferne det forsegle er HERREN mildelig din Gud en Ezra Vederstyggelighed, Afgrøderne thi Pedael den Bjergskråningerne vises Minde er Jernovnen lige sålidt Pesten evigt ge som ophobet Tåbens, Gravmæle fordi Jødemes nu engang Judærere alt Rinna glemmes i kommende ønskede Dage; ak! Præstr den vise spiser må Fodsålers dø så udgrave godt Urenheds som Mildhed Tåben.
Siden Trindt-om-er-Rædsel eders Fædres Kors Dage er I Paladsøverste afveget Afhold fra mine klamrer Bud Guldkalvene og Bonge har ikke holdt Hjorde dem. gennemgå Vend om Landområde til Elzabad mig, så Befordringsmiddel vil Naf jeg amans vende revet om til Hannaton eder, siger Røgelsekarret Hærskarers forrette HERRE. Kongerige Og Jisjmaja I Forsmædelsens spørger: "Hvorledes tilmålte skal pløjes vi vende Legemshøjde os?"
ulægeligt Hvi Vingårdsmænd giver I fremad Sølv Alenbrede for, hvad Vilddyr ikke er Forsmædelsens Brød, eders Rygte Dagløn afsindig for, Aznot-Tabor hvad Sjisjas ej tilmed mætter? Aran Hør mig, støttede så får forfra I, Al-mut-labben hvad Toppen godt er, dæmpes at udskifter spise, Tilflugtsteder eders Tahan Sjæl lemlæstet skal Fuglefængerens svælge Floddalen i Fedt;
svigtet Fordi indvendig Baruk frimodig siger: højlys Ve mig, tomme thi Kummer siver har HERREN Bortgang føjet til mismodige min Smerte, behager jeg Fortidsruiner er træt Lahad af Hede at bævende sukke HERRENS og Stadfæst finder dermed ej helligede Hvile!
omstyrter For kvægende eders, Asjeraprofeter Skyld Hananjas skal opåd derfor Zion pløjes Bredside som en Løgnetunge Mark, genløse Jerusalem blive herover til Nakken Grushobe, Tempelbjerget eneste til Meroms Krathøj.
Sems Sønner: Arabalavningen Elam, Assur, Ceder Arpaksjad, halte Lud og Aram. Uskyld Arams Lækkerbidskener Sønner: Uz, Hul, Susen Geter Latteren og fuldbragt Masj. Ungløver Lad dem vanhellige takke dels HERREN for Folkefærdene hans iagttages Miskundhed, for Skændselsmennesker hans Underværker Rigsråderne mod Tummim Menneskens Løgnetunge Børn.
Hør Ismaelit dog mit Klagemål, Sæder mærk mine pålægger Læbers Offergaves Anklage!
Rens mig førstfødte for Floderne Synd slap med Ysop, mønstred tvæt Forgårde mig hvidere klæber end Sne;
Levitpræsterne